Sjöstjärnans ridläger ( Sjöis ) Del 1

 
I Sommras var jag på ett ridläger ( Sjöis ) Jag har fått många frågor om jag skulle kunna skriva ett inlägg om sjöis och varför inte ?  
 
Okej dagen innan åkte jag emma och amanda och alice till hemakväll för att köpa godis köpte runt ett kilo hahah.
Men dagen efter var det dags det vi hade väntat på i ca 1 år vi var extremt taggade och glada vi började med att hämta upp thelma och sen åkte vi och när vi kom fram var klockan ca 1 vi var dem första som kom och vi checkade in sprang till våran stuga ( hästhoven ) tog dubbelsängarna och en till säng ( Då vi var fem ) sen gick vi till hästarna och kollade lite på dem efter en stund kom emma och amanda. Så vi gick till dem visade vilken stuga vi skulle ha och började bädda efter kanske en kvart efter emma och amanda kommit var det dags att säga hejdå till mamma och pappa men sen åkte dem och vi satt ett tag i stugan och pratade även med dem andra från stugan. Men sen var det vi hade längtat till mest häst utdelningen först blev vi indelad i grupper och ja vi fick bästa ledaren sandra <3 Sen var det dags då med hästarna vi gick till stallet och den första hästen vi kom till var dr,snuggels ( så sjukt söt ) och sandra säger ja detta är snuggels den ska vera ha jag tänkte efter och bara det är ju han filippa ska hyra jag såg fram imot att rida han men jag hade ingen kontroll alls jag satt bara och skumpade på han ( Kände mig som en nybörjare ) sen var han riktig stark också och nej jag kände att inte riktigt han var hästen för mig så jag bytte och fick azzi jag bara FAN nu måste jag byta igen då jag innan lägret hade sagt att jag absolut inte ville ha henne men dagen efter vi hade kommit dit var det baddag ( då det skulle vara dåligt väder hela veckan ). Jag var jätte orolig och kände att jag bara ville hem då jag hade fått azzi henne jag verkligen inte ville ha och sen tycker jag att det kan vara lite läskigt att rida ut om en hästen sticker ller något så den kvällen låg jag vaken till 5 på morgonen och vaknade 7 det var inte alls kul. Men sen när vi skulle rida iväg känndes det ändå bra vi sjöng och satt bara och skrattade hela tiden men sen var det dags för gallop och jag var lit rädd men det var sååååååååå kul azzi bara galloperade det gick snabbare och snabbare upp för en svin lång backe och sen när jag tog lite i tyglarna så saktade hon snällt av. Jag var så sjukt nöjd med azzi jag var inte osäker i skogen sen när vi kom fram skulle vi äta sen bada med hästarna. Gud azzi älskade att bada först började hon typ " sparka " så det bara stänkte vatten men sen så gick hon ner och simmade flera gånger det var såå kul men sen var det dags att gå upp med hästarna men då badade vi själva istället sen gjorde vi typ några lekar sen var det dags att rida hemåt azzi var lika underbar då. SEn den kvällen blev kaos alla var svin trötta och det blev tyvärr bråk.
 
Men det blir väldigt långa inlägg så detta blir del 1 del 2 kommer kanske imorgon eller när jag har tid helt enkelt
 
Kram vera 
 
 
sjöis | |
Upp